TESTAD TILL MAX

 
I fredags befann jag mig i Nyköping för att göra antagningstester för en utbildning jag sökt.
 
Testerna bestod av tre olika moment, datakunskap, engelska och svenska.
Jag har nog aldrig varit så nervös som jag var när jag gick UT från testsalen, det var då den jobbiga väntan började. Det var nämligen så att testerna som hölls i första momentet var ett "vinn eller försvinn" test, klarade du det inte fick du åka hem och söka på nytt nästa år. 
 
Jag och några tjejer gick och åt lunch, försökte fördriva tiden lite med småprat men nerverna tog ju över ganska fint.  
Vi gick tillbaka till skolan för att se om de satt upp namnlistan med vilka som gått vidare. Försökte vara lite laidback bland alla gamar, ville inte stå och trängas.
När jag såg en lucka gick jag fram till anslagstavlan, blicken på pappret och där stod det : Therese Lindholm. YES! Jag gick vidare. :D 
 
Det var så himla skönt men dagen var inte slut än. Ska det testas, ska det testas ORDENTLIGT.
 
Ett skrivtest skulle göras och en intervju. Skrivuppgiften gick lätt, intervjun var ju inte speciellt
jobbig den heller, blev bara nervös av killen som skrev ned allt jag sa. :P 
 
Nu återstår bara att vänta och se om allt jag gjorde i fredags räcker till en plats på utbildningen. 
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: kitajka

Du är jätteduktig ,det vet jag...lycka till vännen.

2013-06-05 @ 00:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback